فتح‌الله‌زاده: با قلعه‌نویی ثابت می‌کنیم کسی نمی‌تواند به اتحادمان لطمه‌ای بزند
 
 
علی‌ فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ مسائل مختلفی از جمله دیدار این هفته تیمش برابر بوریرام، فشردگی رقابت‌های لیگ برتر و بحث‌های پیرامون اختلافاتش با قلعه‌نویی صحبت کرد. 
 
متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید: 
 
از بازی استقلال برابر بویرام شروع کنیم. 
 
همان‌طور که می‌دانید بوریرام از تیم‌های شرق آسیاست که به این مرحله راه یافته. از سویی تنها تیم ایرانی هستیم که به جمع هشت تیم پایانی رسیده‌ایم. متاسفانه عده‌ای در صحبت‌هایی غیرکارشناسانه این بازی را ساده می‌دانند و می‌گویند که استقلال کار سختی پیش‌رو ندارد؛ در حالی که این دیدار یک بازی حساس و بسیار خطرناک است. بوریرام علی‌رغم همه این صحبت‌ها بسیار تیم مرموزی است. آنها بنیادکار گردن کلفت را به همراه یک تیم ژاپنی و کره‌ای حذف کردند. شاید تیم ملی تایلند ضعیف باشد اما در سطح باشگاهی با حضور بازیکنان خارجی آنها تیم خوبی هستند و در کشور خودشان مثل استقلال شکست‌ناپذیر و در صدر جدول حاضرند. امیدوارم با حضور 100 هزار تماشاگر استقلالی آنها را شکست دهیم. از هواداران می‌خواهم که مبادا تصور کنند این بازی ساده است. به پر شدن تک‌تک سکوها احتیاج داریم تا هواداران قدرتشان را با تشویق‌هایشان به بازیکنان منتقل کنند. 
 
ماجرای مشکلات مالی‌تان به کجا رسید؟ 
 
مشکل آن‌چنانی نداریم. اول فصل است و تعویض رییس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان و همه این مسائل بر روی روند کار تاثیر گذاشته است. باید صبوری کنیم تا این روزها بگذرد به 80 درصد بازیکنان پول داده‌ام و فقط چند بازیکن هستند که در این میان پول نگرفته‌اند. یکی از آنها تیموریان است. درباره او به خنسی خورده‌ایم. واقعا نمی‌دانم به او چه بگویم. یک میلیارد قرار بود از وزارت ورزش و جوانان به ما پرداخت شود اما در آستانه پرداخت متوقف شد. با این حال یک برنامه اقتصادی در نظر گرفته‌ایم که تا دو ماه آینده درآمد بسیار خوبی به ما می‌دهد و می‌توانیم 70 – 80 درصد مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم. برنامه‌ریزی ‌کرده‌ایم و با سعه‌صدر همه چیز حل می‌شود. 
 
آقای رویانیان گفته ورزشگاه آزادی را به استقلال و پرسپولیس بدهند،. آیا واقعا می‌توان در صورت این اتفاق درآمدزایی برای این دو تیم را متصور بود؟ 
 
سال‌هاست که درباره ورزشگاه آزادی صحبت می‌کنیم. برای هر بازی 35 میلیون اجاره می‌دهیم و اعتقاد داریم اگر این ورزشگاه را به ما بدهند، یک بازسازی ظاهری می‌کنیم و این مساله به نفع ما ورزشگاه آزادی و مردم خواهد شد. شاید جاهایی از آنها را مبله کنیم و یک‌سری امکانات در آن قرار دهیم. فکر می‌کنم که رویانیان حرف درستی زده است. 
 
برای بوریرام چه برنامه‌ای را تدارک دیده‌اید. آنها کجا تمرین خواهند کرد؟ 
 
تمهیدات ویژه‌ای برای آنها تدارک دیده‌ایم. زمین شماره دو آزادی و کمپ ناصر حجازی را به آنها نشان می‌دهیم و هرکدام را که خواستند انتخاب می‌کنند. 
 
با انتخاب نشدن آقای سلطانی‌فر از سوی مجلس، صالحی امیری از سوی رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت ورزش انتخاب شد. 
 
بله. از روحانی تشکر می‌کنم که سریعا برای وزارت ورزش یک سرپرست گذاشت تا کارها پیش برود. امیدوارم آقای صالحی امیری هم جلسه‌ای برگزار کنند تا مشکلات حاد نشود. 
 
گویا باشگاه استقلال به فشردگی رقابت‌های لیگ برتر اعتراض کرده و خواهان تعویق دیدارش با راه‌آهن شده است. 
 
این درخواست را داده‌ و اعتقاد داریم فشردگی رقابت‌های لیگ به تیم ما آسیب می‌زند. دیروز سرمربی ما ترسید، تمرین کند و دلیل این امر احتمال مصدومیت بازیکنان است. ما نماینده فوتبال ایران هستیم و انتظار داریم که آقای تاج که فردی فوتبالی هستند، شرایط ما را درک کنند. نباید کاری کنیم که خدایی ناکرده بازیکنان دچار مصدومیت‌هایی شدید شوند. 
 
ماجرای کسر امتیاز استقلال به کجا رسید؟ 
 
مدارک و لایحه اعتراضی خودمان را ارائه داده‌ و منتظریم استیناف حکم دهد. امیدوارم حقی از کسی خورده نشود و ما هم به حق خود برسیم. 
 
ماجرای استعفای آقا سررشته‌داری از روابط عمومی باشگاه استقلال چیست؟ 
 
ایشان از این سمت استعفا داده‌ اما هنوز نپذیرفته‌ام. آقای سررشته‌داری اصرار دارد که از این سمت کنار برود و در سمت جدیدش به ما کمک و مقدمات کار بزرگ ما را فراهم کند اما به او گفتم که تا زمانی که یک فرد مناسب را پیدا کنم، در این پست بماند. 
 
در خبرها داشتیم که نفت تهران و راه‌آهن برابر استقلال و پرسپولیس احتمالا در ورزشگاه تختی بازی خواهند کرد. موضع باشگاه استقلال نسبت به این مسئله چیست؟ 
 
از یک طرف خوشحالم؛ چرا که عده‌ای مدام سرکوفت می‌زدند که با وجود میزبانی از این امتیاز محرومند و مثلا فکر می‌کردند بازی در آزادی برای ما یک امتیاز خیلی خاص دارد. این در حالی بود که برای تیمی مثل استقلال فرقی ندارد که کجا به میدان برود. ما در شهرستان‌ها هم حاضر و پیروز از میدان خارج می‌شویم. پس چه فرقی برای ما دارد که در تختی بازی کنیم یا آزادی؟ 
 
به عنوان سوال پایانی صحبت‌هایی درباره مسائلی میان شما و آقای قلعه‌نویی مطرح شده است. دراین‌باره توضیح دهید. 
 
ببینید در یک خانواده دو برادر گاهی با هم دچار سوتفاهماتی می‌شوند. طبیعت کار هم همین است و هیچگاه به دنبال کوچک کردن کارهای قلعه‌نویی نبودم و اتفاقا اعتقاد دارم کارهایی که او کرده، کارهای بزرگی است. حق را این می‌دانم که کارهای قلعه‌نویی را فراموش نکنم و آنها را ببینم. در کارهای مدیریتی هم به هرحال سلایق وجود دارد و شاید دو سلیقه متفاوت وجود داشته باشد وگرنه مشکل ریشه‌ای که نداشته‌ایم و نخواهیم داشت. مثلا زمانی که در اوج مشکلات مالی بودم، قلعه‌نویی به خوبی بازیکنان را مدیریت کرد تا حاشیه‌ای ایجاد نشود. حالا هم، همه هم‌قسم شده‌ایم تا بوریرام را شکست دهیم. سه‌شنبه عصر هم سر تمرین استقلال حاضر می‌شوم و در هتل هم پیش بازیکنان می‌روم. در هر مجموعه‌ اختلاف سلیقه وجود دارد ولی در نهایت همه پشت یکدیگر و حامی هم هستیم. چهارشنبه هم با قلعه‌نویی ثابت می‌کنیم که هیچکس نمی‌تواند به اتحاد و یکپارچگی ما و استقلال لطمه‌ای بزند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392 ا 1:24 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.